PUSAT KUALITI

No Telefon : 05-6298400 samb. 8504/8505/8506

CARTA ORGANISASI (Klik)

VISI

Negara menggembleng tenaga ke arah kesihatan yang lebih baik.

MISI

Misi Kementerian Kesihatan adalah untuk menerajui dan berusaha bersama-sama:

Untuk memudahkan dan memudahkan dan membolehkan rakyat:

  • Mencapai sepenuhnya potensi mereka dalam kesihatan
  • Menghargai kesihatan sebagai aset paling berharga.
  • Mengambil tanggungjawab dan tindakan positif demi kesihatan mereka.

Untuk memastikan sistem kesihatan berkualiti tinggi iaitu:

  • Mengutamakan pelanggan
  • Saksama
  • Tidak membebankan
  • Cekap
  • Wajar mengikut teknologi
  • Boleh disesuaikan mengikut persekitaran
  • Inovatif

Dengan menekankan:

  • Sifat penyayang, profesionalisme dan kerja berpasukan.
  • Sifat menghormati maruah insani.
  • Penglibatan masyarakat.

OBJEKTIF UMUM
Memastikan Perkhidmatan Kesihatan yang disediakan di Hospital Teluk Intan (HTI) adalah berkualiti mengikut kehendak pelanggan dan juga pelan tindakan

OBJEKTIF SPESIFIK

  1. Survelan KPI- Survelan KPI program mengikut standard yang ditetapkan
  2. Patient Safety Goal- Pelaksanaan Patient safety goal mengikut manual Malaysian Patient Safety Goal.
  3. Laporan Insiden- Memastikan tindakan penambahbaikan dan susulan dilaksanakan mengikut hasil siasatan dan penemuan.
  4. Credentialing and Priviledging- pengiktirafan kepada semua pelaksana prosedur yang memerlukan priviledging.
  5. Kepuasan Pelanggan- Melaksanakan penambahbaikan berterusan bagi memenuhi kehendak dan kepuasan pelanggan.
  6. Budaya Inovasi dan Kreativiti- Menerapkan budaya inovasi dan kreativiti dengan pelaksanaan pemantauan yang berterusan.
  7. Akreditasi,MS ISO, Lean Health Care- Penarafan Akreditasi, MS ISO, Lean Health Care dicapai mengikut tempoh yang ditetapkan.
  8. Clinical Practice Guideline- Pemantauan CPG mengikut CPG terkini.
  9. Clinical Audit- Melaksanakan dan memantau aktiviti-aktiviti klinikal audit.
  10. Mortality Review- Memantau dan pelaksanaan aktiviti-aktiviti Mortality Review.

FUNGSI

  1. Pengumpulan dan analisa data aktiviti kualiti.
  2. Pelaksanaan kesedaran dan latihan.
  3. Pembentangan hasil pencapaian.
  4. Penambahbaikan/susulan.
FaLang translation system by Faboba